Voor welke klachten?

Het toepassingsgebied van het Medical Taping Concept mag breed genoemd worden. Nabehandeling van blessures, reduceren van ontstekingen of vochtophopingen (oedeem, maar ook haematomen), houdingscorrecties, behandeling van klachten door overbelasting (zoals RSI, tennis- of golfelleboog). Ook neuro-reflectoire beïnvloeding, bijvoorbeeld bij hoofdpijn behoort tot de mogelijkheden. Daarnaast kan de tape ook effectief ingezet worden tegen hooikoorts en menstruatiepijn.

Fysio-Line heeft het Medical Taping Concept al meerdere malen succesvol gebruikt bij de behandeling
van nek- en rugklachten.

Het effect van Medical Taping op littekens
Een litteken heelt mooier met CureTape® Gefibroseerd weefsel, verse littekens, maar ook oudere en verkleefde littekens kunnen uitstekend behandeld worden middels Medical Taping met CureTape®. De genezing zal versnellen, het litteken wordt minder diep, daarnaast zorgt de tape voor een soepelere huid.
Bron: www.fysiotape.nl

Verlichting Menstruatie Klachten

Tijdens de menstruatie hebben veel vrouwen last van buikpijn en rugklachten die gepaard gaan met bijvoorbeeld misselijkheid, braken, depressie, hoofdpijn, vermoeidheid en concentratiestoornissen. Dit komt veel voor. Het is aangetoond dat zeker 60% van de vrouwen klachten heeft tijdens de menstruatie. Bij vrouwen onder de 20 jaar ligt dat percentage hoger.

Vaak worden menstruatieklachten behandeld met pijnstillers. Echter kunnen pijnstillers ook bijwerkingen hebben zoals slapeloosheid, maagklachten en hoofdpijn.
Een behandeling met Medical Tape is een niet medicamenteuze behandeling en is heel eenvoudig en effectief toe te passen. Binnen een half uur na het aanleggen van de tape zijn de klachten vrijwel niet meer aanwezig. Het beste kan de tape één tot drie dagen gedragen worden.

Het is zeer makkelijk zelf aan te leggen. Daarvoor hoeft u niet telkens naar de praktijk.

Mocht u interesse hebben in de deze behandeling kunt u een afspraak maken. We gaan bekijken wat uw klachten zijn en u wordt geleerd de tape zelf aan te brengen.